Employer branding handlar om att bli och vara THE place att jobba på. Du vill behålla nuvarande duktiga medarbetare och attrahera de riktigt vassa talangerna. Vi kan stötta HR och Talent Acquisition-teamens arbete med strategisk, smart och snygg kommunikation.
Vi kan hjälpa till att överbrygga "koden" mellan HR, talent acquisition och era engagemangsplatser. Vi hjälper er formulera er tonalitet, vilket bildspråk ni ska ha och vilka format kommunikationen är bäst lämpad för – det hjälper vi till med.
När budskapen är kristallklart formulerade, samma känsla uppkommer i video som i en jobbannons då har du större chans att nå fram. Det gäller att vara genuin och väcka nyfikenhet och ett en känsla av att – där vill jag jobba!
Vi stöttar ert HR-team med kommunikation
- Hjälp att formulera ert EVP – medarbetarlöftet.
- Budskapsplattform.
- Kommunikationsstrategi.
- Grafiskt uttryck.
- Tonalitet.
- Videokoncept.
- Storytelling.
- Content för webb & Sociala Medier.
”Hur vet man att det är ett visst företag man vill jobba på? Det handlar såklart mycket om värderingar och ha roliga arbetsuppgifter. Men lika viktigt är att det tydligt framgår vad jag som medarbetare kan förvänta mig.”
Albin Sandh, Kommunikatör & Designer
När du vet vad du vill kan du börja kommunicera
Idag finns mycket datadrivna processer och fakta på vad som funkar att bygga på inom talent acquisition, vilket inte är vår expertis. Och vi är väl medvetna om att vissa bolag kan ha egna team som jobbar med employer branding medan mindre kör på helt utan att fundera på sitt employer brand.
Oavsett vilket så ser vi ofta att det kanske inte håller ihop hela vägen mellan en utannonserad tjänst, mottagandet på hemsidan och feeden i Instagram. Eller mellan uttrycket i videor och skrivna texter. Det är lätt att börja i fel ände och kanske ta fram en tjusig video om att jobba på ert bolag – när det kanske är själva medarbetarlöftet som ska vara starten – ert EVP (employee value proposition).
Där börjar vi!