Lite mer formell kommunikation där huvudsyftet inte är marknadsföring – det kallar vi för Corporate Communication. Det kan handla om att leverera på en strategi, hantera en kris, skapa kännedom, förflytta ett varumärke genom storytelling eller bygga expertrykte.
Corporate Communications kanske känns mindre hett än digital marknadsföring. Ändå är den en viktig pusselbit i kommunikationen och enligt oss basen för storytelling i större bolag.
Planera agilt kring det du vet
I alla företag finns självklart ett behov av att anpassa sig till omvärldens händelser och den marknad du befinner dig på. En agil kommunikationsplanering där du hela tiden jobbar mot uppsatta mål men adapterar ditt content och dina engagemangsplatser löpande – det är smart. Vi hjälper er med
- Kommunikationsplan.
- Nyheter & pressmeddelanden.
- Content för webb & Sociala Medier.
- Expertiskunskap.
- Information till marknaden.
- Företagspresentationer.
- Tidningar & broschyrer.
- Årsredovisning & Hållbarhetsrapport.
- Corporate Social Responsibility.
- Employer branding.
”Om du enbart jobbar med marknadsföring och sälj – vart kommer då substansen i bolagets erbjudande ifrån? Corporate Communication blir den ryggrad dit du kan koppla på övrig kommunikation.”
Anna Pojen, VD & Kommunikationsstrateg
Noterade bolag och vanliga företag
Arbetar du på ett noterat bolag blir det naturligt att du vet när du ska publicera dina rapporter under kvartalen och när du håller årsstämma och en finansiella kommunikationen och pressmeddelanden vara en naturlig del. I andra kan det vara intressanta videor, white-papers, en innehållsrik blogg eller en engagerad kunskapsdriven community på sociala medier som adderar värde. Även internkommunikation kan ingå, även om vi valt att presentera det som egen tjänst.