Byte av varumärke i sociala medier (SoMe) i ett B2B-bolag med global närvaro. The Tribe Lounge hjälpte till från strategi till genomförande.
Det börsnoterade B2B-bolaget tog hjälp av The Tribe Lounge för att hantera globala sociala medie-kanalen på Instagram.
Ett börsnoterat B2B-bolag tog hjälp av The Tribe Lounge när de ville ta kontroll över och öka sin globala närvaro på Google genom verktyget Google My Business.
WSP Sverige AB i Örebro behövde hjälp när det var dags att se över sina kontorslokaler i Örebro. The Tribe Lounge som har erfarenhet av liknande projekt fick förtroende att hjälpa till i rollen som projektledare och med kommunikationsstöd.
CERTEGO Group tog hjälp av The Tribe Lounge för att ta fram ett koncept för en större intern konferens. Deltagarna bestod av CERTEGO’s ledning och chefer från Sverige, Danmark och Norge.
The Tribe Lounge har producerat Infreas Årsredovisning 2018. I arbetet ingick projektledning, idé och produktion, budskapsformulering och design.
The Tribe Lounge fick uppdraget att ta fram PowerPoint mallar och Bolagspresentation för Infrea.
The Tribe Lounge tog fram en ny webbplats och utvecklade varumärket för Infrea, ett noterat investmentbolag verksamt inom affärsområdena är Mark och anläggning, Vatten och avlopp samt Brandskydd.
Inför en internationell konferens där CERTEGO skulle presentera sitt varumärke behövdes en film. The Tribe Lounge projektledde, tog fram budskap, skrev manus och storyboard.